Dom leder dig då du inget vet

Skymningen sänker sin hand över nejden
Vildvittror vaknar där solen går ner
Älvorna finner sin väg över heden
Långt bort om allt det som människor ser.

Dom lockar dig och leder dig när du inte vet
Dom lever i drömmen du aldrig får se
I gryningen försvinner dom och finns inte mer
Dom lämnar dig vaken åt ödet när drömmen försvinner.

Älvorna dansar när gryningen kommer
Smyger sig undan där solen drar fram
Människor lämnar i frid sina drömmar
Ser allt det vackra som ljuset bär fram
Landskapet öppnar sin famn under solen
Döljer att älvorna någonsin fanns.



Sitter och fördriver lite tid här hos tobias, han är bänkad framför tvn, andra avenyn och bruno sover så sött. Ska allderless strax gå och fylla badkaret med varmvatten och där ska jag minsann ligga ett bra tag, ska lura med mig tobias också ;) Men nu ska jag kila och slå på vattnet och pussa lite på mina älsklingar. Imorgon ska jag äntligen få sova ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0